White Hat SEO vs Black Hat SEO
Tehnicile folosite de specialistii in optimizare seo dupa care motorul de cautare Google indexeaza si pozitioneaza site-urile se pot restrange in 2 categorii mari despre care vom vorbi mai jos.
White Hat SEO
Aceasta metoda se bazeaza pe respectarea tehnicilor si recomandarilor Google. Folosind metoda White Seo ne vom concentra toata atentia pe link-uri de calitate si densitate optima de cuvinte cheie. Reprezinta cea mai sigura metoda folosita de specialistii SEO, nu atrage penalizari, este sigura si asigura crestere organica in timp.
Ca si metode de White Hat SEO amintim:
On-Page SEO
– Design SEO Friendly;
– Ratia Text/Html cat mai mare;
– Cat mai putine fisiere CSS;
– Tag-urile h1, h2, h3, h4, h5, h6;
– Link-uri putine catre alte site-uri, deoarece se cedeaza din autoritatea site-ului;
– META Titlurile (60-70 caractere), META Descrierile (150-160 caractere);
– Robots.txt, sitemap.xml, sitemap.html;
– Continut relevant, cuvinte cheie;
– Imagini cu atributul „alt”.
Off-Page SEO
– Adwords;
– Social Media;
– Directoare Web;
– Forumuri si blog-uri;
– Communicate de presa.
Black Hat SEO
Metoda de optimizare ce nu respecta regulile, “iese din tipar” deoarece incearca sa pacaleasca robotii de cautare pentru a obtine cat mai multe indexari. Este o metoda legala si rapida de a obtine rezultate insa nefolosita cu o strategie viabila atrage penalizari si adaugarea site-ului permanent in Black List.
Ca si metode de Black Hat SEO amintim:
– Doar cuvinte cheie (Keyword Stuffing);
– Culoarea textului identica cu cea a fundalului folosita pentru a ascunde un text, un cuvant, un titlu;
– Pagini false create doar pentru robotii google, ascunse de ochiul uman pentru o indexare cat mai superioara (Doorway pages).
De retinut: Google considera spam doar atunci cand textul este ascuns chiar si din CSS (display: none;), cand se utilizeaza redirectionari sau link-uri ascunse.