Tagul canonical si importanta sa in optimizarea seo a unui website

In acest articol vom discuta pe larg despre un element esential in optimizarea seo a unui website si anume tagul canonical (de multe ori se mai foloseste denumirea de link canonical sau canonical URL).
Dupa sitemap pe unde navigheaza Google bots pentru a aduna informatiile despre site-ul dumneavoastra, tagul canonical este un “Must Have” pentru orice campanie de SEO care de preferinta o dorim sa o incepem cu dreptul pentru rezultate cat mai bune intr-un timp cat mai scurt.
Lipsa sau configurarea gresita a acestui tag este des intalnita, in general doua din cinci site-uri nu au acest element, sa nu mai zicem de problemele cu versiunile de desktop si versiunile de mobil ale website-urilor.

Ce este canonical tag?

Prin folosirea tagului canonical ii specificam unui motor de cautare, cum ar fi de exemplu Google, adresa URL-ului sursa (principal) la care gasim continutul original specific acelei pagini. Cu alte cuvinte aceasta eticheta HTML ne fereste de continutul duplicat prin semnalarea motorului de cautare a paginii cu continutul unic pentru indexare. Ca sa intelegeti mai bine o sa aveti mai jos un exemplu practic cu site-ul nostru.
Vom lua pagina principala a site-ului nostru si va vom explicat cum poate o pagina sa aibe mai multe variante, aceasta problema ducand la o penalizare de tip Google Panda (penalizare privind continutul duplicat). Pentru mai multe detalii legate de algoritmii Google cititi articolul despre Google Panda, Penguin si Hummingbird.

Prima pagina a site-ului nostru poate avea urmatoarele variante de URL-uri:
http://www.prosperdesign.ro
http://prosperdesign.ro
http://www.prosperdesign.ro/index.php
http://prosperdesign.ro/index.php

Asa cum vedeti prima pagina are patru versiuni de URL-uri, insemnand ca avem patru pagini cu acelasi continut. Acest lucru duce din start la penalizarea site-ului de Google pentru continut duplicat.
Pentru a rezolva aceasta problema am folosit tagul canonical si am specificat versiunea dorita de noi a URL-ului principal. Link-ul canonical ales a fost “http://www.prosperdesign.ro”. In felul acesta am specificat motorului de cautare ce URL sa indexeze ca sursa principala a continutului aflat pe prima pagina denumita “Home”, restul de link-uri fiind similare si nu vor fi luate in calcul pentru indexare.

Concluzia folosirii tagului canonical.

Folosirea corecta a tagului canonical va poate scapa de penalizarile motorului de cautare Google cu privire la continutul duplicat pe care o pagina web le poate avea datorita multiplelor versiuni de URL-urilor.

Apelati cu incredere la serviciile oferite de firma de web design Prosper Design pentru a avea un website realizat dupa ultimele tehnologii si optimizat conform ultimelor update-uri de algoritmi Google.