Google Panda, Penguin si Hummingbird

In acest articol vom discuta pe larg despre „gradina zoologica” a celor de la Google: Panda, Penguin si Hummingbird. Acum sa nu credeti ca e vorba despre niste animalute gen kung fu Panda sau grupul pinguinilor din Madagascar care stau cu ochii pe voi sa va penalizeze site-urile si sa ne faca probleme noua, specialistilor in optimizare SEO.
Panda, Penguin si Hummingbird sunt doar niste nume de cod pentru update-urile aduse algoritmului Google si prin intermediul carora sunt penalizate site-urile care nu respecta principiile White Hat SEO. Pentru mai multe detalii despre White Hat SEO cititi articolul de pe blogul nostru.

Mai jos o sa va descriu pe larg despre aceste update-uri si cam ce modificari aduce fiecare din ele si ce impact au asupra felului cum vede si cum pozitioneaza Google website-urile. De aceea trebuie evitata practica tehnicilor Black Hat SEO. Pana la urma un SEO curat este caracterizat de un continut de calitate si respectarea algoritmilor Google.

Google Panda

Google Panda resprezinta un update adus algoritmului de cautare Google in anul 2011. Aceste schimbari au fost aduse pentru a pune accentul pe continutul de calitate al siteurilor, Google penalizand continutul duplicat. Pentru a evita penalizarea facuta de Google prin acest update trebuie sa aveti continut de calitate si care nu l-ati copiat cu „Copy + Paste” de pe alte site-uri.

Google Penguin

In 2012, Google vine cu un nou update adus algoritmului de cautare avand numele de cod Penguin. Acest update contine 52 de modificari si afecteaza doar paginile individuale ale unui site, concentrandu-se pe sanctionarea tentativelor de Black Hat SEO care au target obtinerea de backlink-uri de calitate indoielnica si orice tentativa de optimizare excesiva. Dupa acest update anti-spam doar calitatea backlink-urilor conteaza nu si cantitatea.

Google Hummingbird

In data de 30 august 2013, odata cu aniversarea a 15 ani de existenta a motorului de cautare, Google a inceput sa foloseasca un nou algoritm pe langa cel existent, avand numele de cod Hummingbird.
Acest algoritm are ca obiectiv principal umanizarea cautarilor in motorul de cautare. Aceasta modificare se datoreaza evolutiei dispozitivelor mobile si al numarului de cautari prin intermediul Google. Consecinta a fost obtinerea de rezultate cat mai relevante oferite utilizatorilor, chiar daca folosesc expresii, sinonime sau chiar fraze in cautarile lor.