Cu totii folosim motorul de cautare Google si nu cred ca este cineva care sa nu fi auzit de Google, l-am folosit pentru a ne documenta, sau afla informatii, poze, articole si am fost surprinsi de rapiditatea oferirii unui raspuns, insa de multe ori ne intrebam ce se intampla in spatele acestui gigant in momentul unei cautarii.

Motorul de cautarea Google are trei scripturi definite si anume:

1. Google – Bot (acesta are rolul unui bibliotecar de a aranja, gasi si colecta paginile web)
2. Google – Indexer (acesta stocheaza paginile colectate de Google bot intr-o baza de date imensa)
3. Query Processor ( foloseste cuvintele introduse in caseta de cautare Google si extrage din baza de date link-urile, urmand ca apoi sa afiseze site-urile vazute de toata lumea)

GOOGLE-BOT – Google scaneaza site-ul din aproape in aproape in functie de cat de des este actulizat site-ul, urmarind fiecare link pe care il ai pus pe site. De la prima pagina la categorii, apoi la subcategorii pana cand toata schema site-ului este copiata si trimisa mai departe scriptului ce indexeaza si colectioneaza informatia.

GOOGLE-INDEXER – Dupa ce primul script a scanat site-ul, l-a aranjat si colectionat intr-o baza de date, Google se va folosi de toate tehnicile de promovare SEO pentru “a muta cartea din raftul 5 in raftul 2″, deoarece are mai multa informatie de calitate, este mai apreciata decat celelalte. Fisierele media (filmele, site-urile flash, textele din imagini) neputand fi indexate nu for fi luate in calcul, decat daca au atributele necesare pentru a putea specifica motorului de cautare despre ce este vorba. Fiecare termen sau cuvant cheie este stocat impreuna cu pozitia in pagina a afisarii pentru a permite cat mai rapid accesul la pagina respectiva atunci cand cuvantul este scris in casuta de cautare. Ex: (Cuvantului cheie “Casa” ii corespunde lista cu 200 de site-uri din care care site-ul 56 este al meu pozitionat in pagina 3).

QUERY PROCESSOR – Dupa ce primul pas si al doilea este realizat in functie de cautare google va afisa din marea sa biblioteca site-ul care este cel mai aproape de cuvantul dorit spre a fi cautat.

In momentul in care realizam un site practic Google nu stie de exista lui, este necunoscut si neindexat, si nu figureaza in marea biblioteca Google.
Trebuie doar sa anuntam Google ca avem un site nou si ii cerem ajutorul pentru a-l indexa cat mai repede utilizand Google Webmaster.
Asadar acesta este start-ul de care avem nevoie pentru promovare si primul pas de a-l pune pe Google la treaba.