Ce sunt meta tag-urile?

Astazi vom avea ca subiect de discutie meta tag-urile. Ce sunt ele si la ce ne ajuta in optimizarea SEO. Multi ati auzit de meta tag-ul keywords sau mai pe romaneste cuvinte cheie, acesta fiind cel mai des adus in discutie. Vom vedea care sunt cele mai importante si care nu se mai folosesc in zilele noastre.

Ce sunt meta tag-urile?

Meta tag-urile reprezinta niste etichete HTML care sunt pozitionate in codul sursa a paginii de preferinta dupa eticheta „Titlul Site-ului” si sunt incadrate in sectiunea „head”. Aceste etichete sunt folosite de catre robotii motoarelor de cautare pentru a putea extrage informatiile necesare despre descrierea continutului paginii, despre felul cum sa o indexeze etc.
Mai jos vom enumera cele mai importante meta tagu-uri si cateva din cele secundare. In zilele noastre doar cateva din ele sunt folosite, restul nemaiavand nicio valoare (multe din ele se foloseau la inceput cand motoarele de cautare nu erau asa de evoluate).

Tipurile de meta tag-uri

Desi sunt foarte multe, doar cateva din ele au o importanta cruciala pentru optimizarea SEO si indexarea adecvata in motoarele de cautare. Cele mai importante meta tag-uri sunt title si description, restul fiind optionale.

Tagul Title

Desi nu este un meta tag acesta se foloseste in general in combinatie cu meta description. Aceasta eticheta HTML este vizibila in bara de sus a browser-ului. De exemplu, cand intrati pe prima pagina de site-ul nostru vedeti titlul „Prosper Design – Firma de Web Design„. In general titlul nu trebuie sa fie mai lung de 70 de caractere, deoarece Google nu afiseaza mai mult si tot ce depaseste apare cu puncte de suspensie.

Meta tag-ul Description

Acum incepem cu un meta tag autentic denumit description. Ca si denumirea lui acesta descrie continutul unei pagini. De exemplu, pe prima pagina avem descrierea urmatoare: „Prosper Design – firma ta de web design care iti ofera servicii web design de calitate europeana la preturi romanesti”.
Meta description este important pentru un site, nu doar pentru SEO, deoarece o descriere bine scrisa nu ajuta chiar tot timpul pentru o pozitionare mai buna pe motoarele de cautare, ci doar avand o descriere adecvata puteti atrage click-uri pe siteul dumneavoastra prin faptul ca le faceti un rezumat la continutul paginii respective.
Lungimea maxima acceptata de Google este de 155 de caractere, tot ce depaseste apare cu puncte de suspensie.

Meta tag-ul Keywords

Acest meta tag a fost pana in anul 2009 unul din cele mai importante avand un impact foarte mare asupra pozitionarii unui site in cadrul motoarelor de cautare. Datorita faptului ca majoritatea care faceau SEO abuzau de acest meta tag pentru o pozitionare mai buna, Google a decis sa nu il mai foloseasca si apoi si celelalte motoare de cautare l-au urmat.
In prezent acesta nu mai este luat in considerare de motoarele de cautare, devenind inutil pentru optimizarea SEO.

Alte meta tag-uri

Mai sunt altele optionale sau care nu se mai folosesc.
De exemplu: robots, revisit-after, abstract, webauthor, author, copyright, distribution, expires, googlebot, language, no email, rating, reply-to, meta equiv content-type, meta equiv cache-control, meta equiv cookie, meta equiv disposition, meta equiv etc.