Cat costa optimizarea SEO?
Dupa ce am discutat in articolul trecut despre definitia, metodele si etapele optimizarii SEO, astazi vom continua cu un subiect foarte important ce se refera la preturile acestor servicii si anume „Cat costa optimizarea SEO?”. Am precizat ca este un subiect foarte important, deoarece tot ce se refera la costurile unui serviciu primeste o atentie mai mare din partea vizitatorilor / viitorilor clienti. Pana la urma toti dorim un raport bun calitate – pret.
Preturile unei campanii SEO depind de un numar mare de factori si fara o analiza a website-ului care trebuie optimizat nu putem sa va oferim o cotatie de pret exacta.
Tot intalnim pe Google firme care presteaza servicii de optimizare SEO si folosesc pachete cu preturi stabilite. De exemplu pentru 1 cuvant principal si 2 cuvinte secundare costurile sunt X lei sau pentru 5 cuvinte principale costurile sunt Y lei. Ne amuza foarte mult cum aceste agentii SEO, intruchipari ale lui Nostradamus, stiu deja costurile si cata munca o sa fie nevoie pentru o pozitionare de top pe Google, chiar daca nu stiu toate datele despre website-ul care trebuie optimizat.
Studiu de caz – optimizare SEO pret
Sa va dam un exemplu ca sa intelegeti la ce ne-am referit. La firma de optimizare SEO Prosper Design vin doi clienti X si Y, fiecare avand un site de prestari servicii asemanatoare si realizate pe aceiasi platforma. Desigur textele de pe site-uri sunt unice, iar ca pozitionare pe Google sunt situate pe aceiasi pagina. Primul client denumit anterior X si-a inscris site-ul in directoare si a facut schimb de backlink-uri, acest lucru aducandu-i penalizari de la Google (datorita directoarelor de tip spam, backlink-uri de proasta calitate etc.) si ajungand pe aceiasi pagina cu clientul Y, care nu a nu a facut schimb de link-uri etc. Desi sunt doua site-uri asemanatoare costurile serviciilor de optimizare SEO pentru clientul X vor fi mai mari fata de clientul Y, datorita penalizarilor facute de Google.
De ce va plati clientul X mai mult? Deoarece vom avea mai mult de munca la site-ul lui pentru a scapa de penalizari si a putea beneficia de rezultatele optimizarii SEO. Daca nu corectam aceste penalizari site-ul nu va obtine rezultate bune in cautarile pe Google.
Concluzia pachetelor de preturi pentru SEO este ca induc in eroare vizitatorul / clientul. Cazul de mai sus e doar informativ, in realitate sunt mai multi factori pe care trebuie luati in considerare.
Concluzia preturilor serviciilor de optimizare SEO
Deoarece optimizarea SEO este definita de foarte multi factori directi si indirecti, nu o sa puteam sa va oferim o cotatie de pret fara o analiza a website-ului pe care il doriti optimizat. Pe termen scurt serviciile SEO pot avea costuri mari in functie de concurenta si gradul de dificultate al cuvintelor cheie, acest lucru fiind si normal, deoarece o campanie SEO nu este PPC (plata pe click) gen Google AdWords. SEO reprezinta o crestere organica de durata pe motoarele de cautare care va aduce venituri mari pe termen lung.
Daca aveti un website si doriti pozitii de top in motoarele de cautare nu ezitati sa ne contactati pentru a putea sa va analizam website-ul si a venit cu cel avantajos raport calitate – pret.